Kevennys
Reseptin tiedot
  • Valmisteluaika 15 min
  • Valmistusaika 15 min
  • Kalorit 210 kcal / annos
  • Reseptin laatija

Kevyen illallispöydän herkkuna jättikatkaravut ja avokado

Tässä on loistava ja maistuva resepti, joka sopii täydellisesti alkupalaksi. Avokado on täynnä terveellistä rasvaa, siinä on enemmän kaliumia kuin banaaneissa, paljon proteiinia ja B- E ja K- vitamiineja. Vaikka avokadot ovatkin kaloririkkaita, niin kohtuudella syötynä ne ovat on erinomainen lisä terveelliseen ruokavalioon.

Ainesosat

Neljä annosta

  • 400 g Jättikatkarapuja
  • 2 kpl Kypsä avokado
  • 1 kpl Limetti
  • 2 kynttä Valkosipuli
  • Oliiviöljyä, suolaa, pippuria

Ohjeet

Halkaise avokado ja poista kuoret ja kivi.

Halkaise ja puserra limetistä mehu.

Soseuta avokadon puolikkaat sauvasekoittimella tai pienellä tehosekoittimella ja lisää joukkoon ripaus suolaa ja limetin mehu.

Paista katkaravut kypsiksi kuumalla pannulla oliiviöljyn ja pilkotun valkosipulin kanssa. Mausta suolalla ja pippurilla.

Halkaise toinen avokado, poista kivi ja kuoret, pilko suikaleiksi ja tarjoile rapujen ja avokadopyreen kanssa.

Huom.! Avokado tummuu herkästi, joten tämä kannattaa tehdä juuri ennen tarjoilua.