Kevennys
Reseptin tiedot
  • Valmisteluaika
  • Valmistusaika
  • Kalorit 50 kcal / annos

Grillatut kasvikset

Aurinkoisena kesäpäivänä ei maistu mikään paremmalta kun grilliruoka. Täksi kesäksi meillä on onneksi tarjota terveellisempiä vaihtoehtoja, normaalisti suhteellisen epäterveellisten grilliruokien tilalle, tässä näistä ensimäinen. Kasvisten maut muuttuvat ja paranevat grillatessa, tämä on loistava terveellinen lisuke vaikkapa lihan kera tai sellaisenaan lihan korvikkeena.

Ainesosat

Neljä annosta

  • 1 kpl Kesäkurpitsa
  • 1 kpl Munakoiso
  • Ripaus suolaa ja pippuria

Ohjeet

Huuhdo kasvikset.

Leikkaa kasviksista kannat.

Leikkaa kasvikset pitkittäin noin 1cm paksuiksi ”pihveiksi”

Laita leikatut palat kulhoon ja ripottele kevyesti suolaa päälle, sekoita.

Anna kasvisten ”itkeä” noin 15 minuuttia ennen grillausta.

Kaada valunut vesi pois kulhosta ja lisää kevyesti öljyä kasvisten päälle.

Grillaa palat molemmin puolin kypsiksi kuumassa grillissä tai grillipannussa.

Mausta pippurilla ja vielä tarvittaessa suolalla.

Halutessasi voit marinoida kasviksia esimerkiksi valkosipulilla ja rosmariinilla.

Tarjoile esim. tomaattivinaigretten kera.